Silent treatment...burp

När han blev sur så blev han tyst. Inte om han blev jättesur för då antingen drog han eller vrålade på mig. När han bara blev lagom sur så blev han tyst. Silent treatment kallas det. Han sa inte ett ord till mig, men han roade sig med att gå runt och rapa högt hela tiden, eller lägga brakfisar. Han satte sig med telefonen och sms:ade, det kändes som han skruvade upp volyment på knappljud och allt möjligt för det hördes bara knack knack knack.....svish....pling pling...knack knack knack knack...svish...knack knack...svish...pling..   Om jag undrade om han kunde stänga av ljudet så kunde gå fram och rapa mig rätt i ansiktet.

Tänk att det har man levt med. Fattar inte hur jag själv har haft överseende med sånt. Hjärntvätt verkligen. Återigen den här normaliseringen.

Finns mycket att säga om hans silent treatment, men just nu var det hans vidriga sätt att gå runt och rapa vidrigt som var det som dök upp i mitt huvud.

Fyfan...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

I natt jag drömde...

Tassa på tå på ekparketten