I natt jag drömde...

I natt drömde jag om honom. Samma situationer och tjafs som vanligt,  och just den där känslan av att man kommunicerar, öppnar sig, bjuder till, bjuder till, visar välvilja, och så får man inget tillbaka.

Jag drömde att han hade sin bil på verkstad. Det var nu efter vi hade gjort slut. Han och hans mamma skulle iväg på nåt och jag erbjöd att han kunde få låna min.
De tog min bil direkt utan diskussion och åkte utan ett "tack" eller utan en kommentar och dialog om när de skulle vara tillbaka eller nåt. De bara drog. Vilket gjorde att jag var tvungen att ringa och sms:a och fråga och säga vilken dag jag behövde bilen hemma igen. Han blev så klart sur för jag hade förstört deras resa, de skulle ju inte hinna tillbaka till när jag behövde bilen, om de genomförde sin resa.  Och nu hade de redan hunnit köra en halvdag, och var tvungna att vända tillbaka. För min skull. Jag fick en salva om att jag bara ljög, ville ställe till problem, ville förstöra för dem osv. Jag hade ju sagt att de fick låna bilen menade han. Jo det hade jag ju, men då diskuterar man det väl, inte bara tar bilen och drar.

Intressant dröm, och det är precis så det varit.

Och det här med drömmar är intressant. När vi blev tillsammans så började jag drömma om honom, i princip varje natt. I början tror jag faktiskt att det var varje natt. Jag berättade det för honom för det var liksom helt absurdt. Jag har alltid drömt mycket, men aldrig varit med om detta. Han var med i 90% av mina drömmar, mer eller mindre aktivt. Så var det i flera år. Och det var alltid "bra" drömmar. Plötsligt stannade det. Ca ett halvår innan vi gjorde slut så upphörde han vara i mina drömmar. Borta bara. Jag tog det som ett tccken på att mitt undermedvetna ville förmedla något. Det var också i den vevan som jag för mig själv började landa i insikten att vi nog måste göra slut.

Under tiden vi gjorde slut och nu efter så har jag drömt om honom vid ett par tillfällen. Oftast i samband med att det varit nåt särskilt, ett extra jobbigt bråk eller en avgörande dag eller så.

Men jag tror ändå drömmar vill förmedla något. Drömmar är ju inget som kommer utifrån utan de kommer från vårt undermedvetna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Silent treatment...burp

Tassa på tå på ekparketten